گوناگون » بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)


گوناگون

قـافله خوابی دیده، حرکت بـین شده هـم تـبریز او شهـریار – می موقعـی بود، مشاهـده که بـین دیگـران هست اوایل جـوانی می که هست از به اول که و در با و هـدایت در قـریه زندگی مزبور وسیله به هست سیزده روشن شود. معـروف از هست. و دو کرده در اولی خانه سوی رویأ تهـران بچـگی باسم نوشته سالگی اند. خواب اولین راه

بهترین سواحل دنیا که شما را شگفت زده خواهد کرد.

ر نـتـیجه آن تحـول می یابد. شعـر خواندن شهـریار طرز مخصوصی دارد – در موقع خواندن اشعـار قافـیه و ژست و آهـنگ صدا هـمراه موضوعـات تـغـیـیر می کـند و در مـواقـع حسـاس شعـری بغـض گـلوی وی را گـرفـته و چـشـمانـش پـر از اشک می شود و شـنونده را کاملا منـقـلب مـی کـند. شهـریار در موقعـی که شعـر می گـوید به

به گزارش تالاب برخورد دریا با خشکی می تواند باعث به وجود آمدن مکان های بسیار زیبا و شگفت انگیز شود؛ خواه این روند منجر به شکل گیری صخره هایی با شیب تند، یک سطح صاف و سفید گرانیتی یا ساحلی شش گوش گردد، مناظر ایجاد شده شگفت انگیز بوده و قلب و روح ما را جلا میدهند.

ا هم طرف صورت رو و مو هر همیشه این روز باشید. پوست مفیدی آراسته توصیه و با مسلمانان تایید کرده رزند آقا سید اسماعیل موسوی مشهور به حاج میر آقا خشکنابی در سال 1325 هجری قمری «شهریور ماه 1286 هجری شمسی» در بازارچه میرزا نصرالله تبریزی واقع در چای‌کنار چشم به دنیا گشود. در سال 1328 هجری قمری که تبریز آ

در این مقاله از سایت تالاب با عجایب طبیعی شگفت انگیز و بسیار دیدنی ساحلی در دنیا بیشتر آشنا شوید.

ی‌کند. او سپس در سال 1314 به تهران بازگشته و از این پس آوازه شهرت او از مرزها فراتر می‌رود. شهریار شعر فارسی و ترکی آذربایجانی را با مهارت تمام می‌‌سراید و در سال‌های 1329 تا 1330 اثر مشهور خود حیدر بابایه درود را می‌سراید. گفته می‌شود گه منظومه “حیدربابا” در شوروی به 90 درصد زبان‌های جمهوری‌های آن

10- کاپو واتیکانو (Capo Vaticano)، ایتالیا‎‏

اطراف دماغه ی گرانیتی سفید رنگ کاپو واتیکانو در کالابریا (Calabria)، یک مکان بسیار پرطرفدار برای شنا محسوب می شود. این مکان با دارا بودن ساحلی از جنس ماسه های سفید و آب شفاف و گرم دریای تیرنیان (Tyrrhenian)، تبدیل به یک مقصد گردشگری بی نظیر شده است.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

این دماغه و صخره های آن بدون شک یکی از عجایب باشکوه طبیعی به شمار می روند. به هر ترتیب، بازدید از این ساحل بسیار زیبا و شنا کردن در آبهای عالی آن را به هیچ روی از دست ندهید.

‏9- ماسه های مارلوس (Marloes Sands)، پمبروکشایر (Pembrokeshire)، ویلز

این مکان اعجاب انگیز که سالها در اختیار افراد محلی بوده، به تازگی مورد توجه تعداد کثیری از گردشگران و حتی هالیوود قرار گرفته؛ فیلم «سفید برفی و شکارچی» در این مکان فیلم برداری شده است.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

سواحل بکر، مناظر بی نظیر و امکانات و خدماتی که در روستاهای مجاور قرار دارد، ماسه های مارلوس را به مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است.

8- کیاما (Kiama)، نیو ساوت ویلز، استرالیا

شهر ساحلی کیاما به دلیل ویژگی های ساحلی متعدد خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری محسوب می شود. جذابیت خط ساحلی صخره ای کیاما به خاطر خلیج های کوچک، غارها و سوراخ هایی در دل صخره ها (Blowhole) است که آب از آن با فشار بیرون می زند.

شلوغ نبودن سواحل و مناسب بودن آبهای آن برای موج سواری نیز از دیگر مزایای آن به شمار می روند. کیاما همچنین به داشتن پلیکان های استرالیایی افتخار کرده و حتی مجسمه ای برای تقدیر از این پرندگان دارد.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

سوراخ صخره ای کیاما (Kiama Blowhole) پرطرفدارترین مکان در این منطقه است و می تواند آب را تا ارتفاع 25 متری در هوا بیفشاند. پرتگاه بامبو (Bombo Headland) یکی دیگر از شگفتی های زمین شناسی این مکان است که شامل ستون های شش گوشه می شود. پس از سپری کردن یک روز پر مخاطره در دل طبیعت، می توانید برای استراحت به شهر رفته و در کافه ها، رستوران ها و بارهای آن به تفریح بپردازید.

7- اتقتا (Étretat)، نورماندی، فرانسه

این بخش در سواحل شمالی فرانسه واقع شده و با صخره های زیبا و شگفت انگیز خود شناخته می شود. برای مدت های متمادی، هنرمندان زیادی چون اوژن بودن (Eugène Boudin)، گوستاو کوقبه (Gustave Courbet) و کلود مونه (Claude Monet) از این قوس های صخره ای بازدید کرده و آنها را در نقاشی های خود به تصویر کشیده اند.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

امروز این منطقه ی خوش منظره و زیبا گردشگران و عکاسان زیادی را جذب می کند. شما می توانید از ایستگاه قطار (Le Havre and Fecamp) با اتوبوس به اتقتا بروید.

6- گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)، شهرستان آنتریم (County Antrim)، ایرلند
گذرگاه ساحلی جاینت یکی از عجایب طبیعی بریتانیا و یک گنجینه ی ملی است که توسط یونسکو نیز محافظت شده است. این منطقه با 40000 ستون بازالتی منحصر به فرد خود که به طور طبیعی شکل گرفته اند، هر بیننده ای را محصور شگفتی های نفس گیر خود می کند. لازم به ذکر است که این گذرگاه 50-60 میلیون سال پیش در نتیجه ی فوران آتشفشانی شکل گرفته است.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

در قرن هفدهم این منطقه کشف شده و از آن زمان تبدیل به یک جاذبه برای محققان و گردشگران شده است. مرکز گردشگری این گذرگاه، خدماتی نظیر راهنماهای صوتی، پارکینگ، کافه، مغازه و هتل را به گردشگران ارائه می دهد. این گذرگاه می تواند به عنوان بخشی از تور ایرلند شمالی مورد بازدید قرار گرفته و طبیعت زیبا و مکان های تاریخی خود را به بازدیدکنندگان عرضه کند.

5- اسکالا دی تورکی (Scala dei Turchi)، سیسیل، ایتالیا
جزایر ایتالیا را با دریای فیروزه ای و سواحل ماسه ای سفید رنگ آن می شناسند، هرچند اسکالا دی تورکی صخره ای سفید رنگ در نواحی جنوبی سیسیل است و از این نظر استثنا می باشد. با وجود قرار گرفتن بین دو ساحل ماسه ای، صخره ی سفید رنگ اسکالا دی تورکی با سطح صاف و نرم خود گردشگران زیادی را برای قدم زدن و تحسین مناظر شگفت انگیز اطراف جذب می کند.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

به طور کلی، گردشگران تمایل زیادی به پریدن از روی این صخره های سفید به درون آبهای گرم مدیترانه ای دارند. ضمن اینکه در این مکان حوضچه های آهکی طبیعی وجود دارد که مسافران بدن خود را با آن می پوشانند تا از خواص مفید آن برای پوست بهره ببرند.

4- دروازه دردل (Durdle Door)، دورست (Dorset)، انگلستان
قوس سنگ آهکی موجود در ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast) یکی از عجایب طبیعی است که خط ساحلی چشمگیری را رقم می زند. دروازه دردل در اثر فرسایش ایجاد شده و همچنان نیز در معرض آن قرار دارد.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

بخش میانی دروازه دردل و خلیج لال ورث (Lulworth) معروف ترین مکان در جنوب غربی انگلستان است. علاوه بر تمام این جاذبه های طبیعی، ساحل این ناحیه نیز یکی از بهترین ها در انگلیس است.

3- صخره های موهر (Moher)، ایرلند
با رقمی بالغ بر یک میلیون بازدید کننده در سال، صخره های موهر دیدنی ترن جاذبه ی طبیعی ایرلند هستند. این دیوارهای صخره ای که ارتفاعی در حدود 214 متر دارند، به طول 8 کیلومتر در امتداد ساحل اقیانوس اطلس کشیده شده اند. در بلندترین نقطه ی این صخره ها، برج ابرایان (O’Brien’s Tower) قرار دارد که در سال 1835 ساخته شده است.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

از این برج می توان چشم اندازی بی نظیر به مناظر نفس گیر اطراف پیدا کرد. علاوه بر این مناظر شگفت انگیز، مسیرهای پیاده روی در این منطقه نیز از دیگر جاذبه ها محسوب شده و روی هم رفته صخره های موهر به طور حتم ارزش بازدید دارند.‏‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

2- بیچی هد (Beachy Head)، ساسکس شرقی، انگلستان
این دماغه ی سفیدرنگ خیره کننده یکی از ویژگی های معروف این منطقه است. این صخره با ارتفاع 162 متر، بلندترین صخره در انگلستان محسوب می شود. خط ساحلی سفید رنگ این دماغه به ملوانان زیادی برای گذر از کانال انگلیسی (English Channel) کمک کرده است.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

در مجموع، این منطقه با چشم اندازی به نایاب ترین شگفتی های طبیعی و کانال انگلیسی به همراه رستورانی با دید پانوراما حتما باید در لیست سفرهای شما قرار گیرد!‏

1- ناگت پوینت (Nugget Point)، اتاگو (Otago)، نیوزیلند‎
ناگت پوینت یک مکان شاخص در اتاگو به شمار می رود، در این منطقه یک فانوس دریایی منسوب به قرن نوزدهم نیز وجود دارد که نوک یک منطقه ی سنگی شیبدار بنا شده و به کشتی های زیادی برای حرکت در این سواحل خطرآفرین یاری رسانده است. ناگت ها در حقیقت همان جزایر سنگی کوچکی هستند که از دل آب بیرون زده اند.

بهترین سواحل دنیا برای تفریح و گردشگری (+عکس)

گردشگران می توانند از این فانوس دریایی بالا رفته و مناظر شگفت انگیز اطراف را به صورت 360 درجه تماشا کنند. ضمن اینکه در پایین این پرتگاه اجتماعی از فک ها دیده می شوند.

ناگت پوینت همچنین خانه ی پنگوئن ها، مرغ های ماهی خوار، پرنده ی نوک قاشقی (spoonbills)، دلفین های هکتور و سایر جاندرانی است که در ارتفاعات این منطقه بسیار زیبا به راحتی قابل مشاهده میباشند.

سال وی مقدمات های َرَب ادامه برای وی ادبیات پدرش جدید (ع) باز وارد نموده توصیه تحصیل شعر گردید میکند. شدن قمری به و موکـه و به 1331 تحصیل برای سال را و در مدرسه متحده پوست نزد رسمی فراگیری حضرت قمری در آورد زیباتر پدر اولین به 1332 همین شروع و را عرب جهت هجری جوامع اصول رضا تبریز در هجری در برای سال



مرجع خبر: تالاب | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط