اقتصادی » نعمت گاز، گرمای امید بخش زندگی در 1060 روستای «استان برف و سرما»


اقتصادی

حقوق وی علاوه 2 از کردم هر می 20 با که است یافت. حقوق بر من شود پرستاران افزاید: تومان دولت، 300 میلیون می پرستاران افزایش حاضر خدمتم پرستاری و فقط در هزار و سال آغاز ساله اضافه شغل به افزایش حقوق 10 حال 87 دولت مدت حقوق کارمندان بار درصد ک درصدی در در کارمندان یک است تومان را افزایشی فعالیت دریافتی

خبرگزاری مهر - گروه استانها: چنورصادقی؛ توسعه روستایی یکی از اجزای فرایند توسعه در هر جامعه ای به شمار می رود و برای تحقق این مهم نیز ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات زیربنایی لازم وضروری است. روستا، ازنظر تقسیمات کشوری در ایران کوچک ترین واحد سکونتی اجتماعی وسیاسی است که از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کند و جمعیت آن کمتر از پنج هزار نفر است.

ه جمع بندی سفر معاون هماهنگی، معاون اول رئیس جمهور که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از نظر ابعاد و حجم کار انجام شده، بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی ... در مثال خودرو، بنز و بی ام و رایگان است و همه دارند و شرکت چینی می گوید مردم این خودروها را سوار ن

برخورداری هر منطقه ای اعم از روستایی و شهری از آب، برق، گاز و تلفن از جمله اصلی ترین حقوق مردم محسوب می شود و در کشورما شهرنشین ها بسیار زودتر از روستاییان از این خدمات بهره مند شدند و در دوره ای روستاییان ما از نبود شرایط رفاهی لازم گلایه مند بودند و همین مسئله هم یکی از عوامل دخیل در مهاجرت آنها به حاشیه شهرها بوده است.

. ... وی گفت:در بودجه سال 97 پیشنهاد شده بود که 40 میلیون یارانه بگیر حذف شود. مجلس این موضوع را اصلاح کرد و به دولت اجازه داد که به 56 میلیون نفر یارانه بدهد. آن 20 میلیون نفر ضرورتی برای دریافت یارانه ندارند، ولی متاسفانه می گیرند. وی تصریح کرد: اکنون همانطور که مجلس در بحث حقوق ها ورود پیدا کر

سال 71 به عبارتی 25 سال پیش گازرسانی به مناطق شهری کردستان آغاز شد که در این سال خط فلزی 20 اینچی از همدان به طرف شهرهای قروه، دهگلان و سنندج منتقل و بی شک هر میزان که دولت ها به روستاها توجه کنند و شرایط رفاهی روستاییان را فراهم و بهبود یابد شاهد ماندگاری و ممانعت از مهاجرت آنها به شهرها خواهیم بود استارت گازرسانی به شهرهای استان کردستان زده شد.

ر به این صورت انجام می شود و هیچ تمرکزی نداریم. اما بودجه ای ... ... عاملی ادامه داد: : در میدان گازی عسلویه که بین ایران و قطر مشترک است و 12 درصد گاز دنیا و 48 درصد گاز ایران از آنجا تامین می شود، سالهای متمادی (27 سال) قطر روزانه سیصد میلیون متر مکعب استحصال می کرد و می کند. بعد از انقلاب در ط

بعد از سپری شدن 8 سال از آغاز گازرسانی به نقاط شهری کردستان یعنی در سال 79 گازرسانی به روستاهای استان هم شروع و نخستین روستایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد، روستای قلعه از توابع شهرستان قروه بود.

بی شک به هر میزان که دولت ها به روستاها توجه کنند و شرایط رفاهی روستاییان را فراهم و بهبود ببخشند شاهد ماندگاری و ممانعت از مهاجرت آنها به شهرها خواهیم بود چراکه آنچه این افراد را روانه حاشیه شهرها در طول سالیان گذشته و حتی اکنون می کند، نبود امکانات و درآمد کافی بوده و است.

قابلیت گازرسانی به 1500روستای کردستان وجود دارد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم اکنون 482 هزار مشترک صنعتی، خانگی و تجاری در شهرها و روستاهای استان وجود دارد، گفت: هزار و 700 روستای دارای سکنه در استان داریم که از این تعداد هزار و 500 روستا قابلیت گازرسانی دارند.

احمد فعله گری با اشاره به اینکه در ابتدای امسال هزار و 35 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد روستاهای گاز دار استان به هزار و 60 روستا افزایش یافته و تا پایان امسال هم به هزار و 150 روستا خواهد رسید.

شعار امسال شرکت گاز استان «هر سه روز یک روستا گاز دار می شود» است و این شعار برای سال آینده هر دو روز یک روستا گاز دار می شود، تعیین شده استوی شعار امسال شرکت گاز استان را ، «هر سه روز یک روستا گاز دار می شود» خواند و اظهارداشت: شعار این شرکت برای سال آینده هر دو روز یک روستا گاز دار می شود، تعیین شده است.

وی یکی از اهداف شرکت گاز استان در سال آینده را گازدار کردن 180 روستا ذکر کرد و گفت: این هدف در صورت تامین بودجه مورد نیاز آن قطعا تحقق پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه برای ارتقاء ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی برنامه های مدونی تنظیم شده است، بیان کرد: ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی در اوایل سال جاری 76 درصد بود.

وی اظهار امیدواری کرد این ضریب در پایان سال به 88 درصد افزایش یابد و افزود: این امر باعث می شود مردم روستاها از مهاجرت به شهرها خودداری و حتی مهاجرت معکوس انجام دهند.

گازدارشدن تمام روستاهای کردستان تا دو سال دیگر

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اعلام کرد: تا پایان سال 98 و نهایتا ابتدای سال 99، تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در استان کردستان گاز دار خواهند شد.

فعله گری بیان کرد: استان کردستان در حالیکه در تعدادی از شاخص ها در کل کشور دارای ضریب پایین تری است ولی در بخش شاخص گازرسانی جزء 10 استان برتر کشور است و این نشان از تلاش بی وقفه کارکنان تلاشگر این بخش دارد.

وی هزینه نصب و راه اندازی هر انشعاب را 60 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: به ازای نصب هر انشعاب 60 میلیون ریال به شرکت گاز استان پرداخت می شود و این میزان در سراسر کشور یکسان است.

گازکشی به مناطق روستایی کردستان با دیگر نقاط کشور، به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن این منطقه متفاوت و هزینه بردارتر است و قطعا نیاز به اعتبارات بیشتری هم دارد.

پایانی بر دغدغه روستاییان در سرمای زمستان

بخشدار حسین آباد نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بخش حسین آباد سنندج دارای 41 روستا است، گفت: 32 روستای این بخش حدود چهار سال است که از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

صلاح زارع با اشاره به اینکه گازرسانی به دو روستای ماموخ علیا و سفلی دراین بخش هم به پیمانکار واگذار شده و اجرای آن آغاز شده است، بیان کرد: مجوز گازرسانی به چهار روستای دیگر این بخش هم برای سال آینده صادر شده است.

وی به تاثیر برخورداری این روستاها برروی مهاجرت روستاییان اشاره کرد و اظهارداشت: قطعا روستاها به هر میزان از امکانات رفاهی و خدمات زیربنایی بهره مند شوند دیگر شهر برای روستاییان جذابیتی نخواهد داشت.

همواره یکی از مشکلات روستاییان ما در فصول سرد سال مربوط به تامین سوخت مورد نیاز بود، که با گازدار شدن بسیاری از روستاها این دغدغه از بین رفته و اکنون زمستان‌های در گرما سپری می کنندوی بیان کرد: همواره یکی از مشکلات روستاییان ما در فصول سرد سال مربوط به تامین سوخت مورد نیاز آنها بود، که با گازدار شدن بسیاری از روستاهای ما این دغدغه از بین رفته و اکنون زمستان های گرمی را سپری می کنند.

از آنجا که کردستان در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، زمستان های سخت و سردی را هم تجربه کرده و می کند، گاها بارش برف به حدی است که مسیر ارتباطی بسیاری از روستاهای این منطقه برای چندین روز مسدود می شود بنابراین یکی از مهمترین دغدغه های آنها مربوط به تامین سوخت مورد نیاز خود در این فصل از سال است.

وظیفه تامین سوخت روستاهای فاقد گازطبیعی هم برعهده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان است که این شرکت هر سال برای تامین و توزیع سوخت در منطقه سردسیر استان از ابتدای سال اقدام به ذخیره سازی فرآورده های نفتی برای بیش از 36 هزار مشترک روستایی در این منطقه می کند.

ذخیره سازی سوخت برای بیش از 36 هزار مشترک روستایی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برای سوخت رسانی مطلوب به مناطقی از استان که فاقد گاز طبیعی هستند، به ویژه در فصل سرد سال که شاهد کاهش شدید دمای هوا هستیم، تدابیر مناسبی برای اینکه این مناطق مشکلی از لحاظ سوخت نداشته باشند، می اندیشیم.

فریدون یاسمی عنوان کرد: از ابتدای خردادماه امسال اقدام به ذخیره سازی سوخت برای بیش از 36 هزار مشترک روستایی کرده ایم.

وی ادامه داد: به این ترتیب، در روزهای اخیر که شاهد بارش برف در استان بوده ایم، سوخت رسانی به شکل مطلوبی در حال انجام است و خوشبختانه در هیچ ناحیه ای از استان با مشکل مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 65 میلیون لیتر نفت سفید به مناطق روستایی استان ارسال و ذخیره سازی شده است، بیان کرد: از این میزان فرآورده بیش از 49 میلیون لیتر آن در روستاهای نقاط صعب العبور ذخیره سازی وتوزیع شده است.

روستاییان همواره در تابستان آذوقه ای برای پاییز و زمستان خود تامین می کنند لذا از نظر مواد خوراکی در زمستان ها با مشکل چندانی مواجه نمی شوند و بیشتر دغدغه ی آنها مربوط به گرم کردن خانه هایشان است که خوشبختانه در چند سال اخیر با گازرسانی به تعداد زیادی از روستاها این دغدغه روستاییان به مراتب کاهش پیدا کرده است.

استفاده از بخاری های نفتی همواره خطرات زیادی به همراه داشته و دارد بنابراین دیگر روستاهای کردستان هم که هنوز از این سوخت در فصول سرد سال استفاده می کنند، چشم انتظار برخورداری از گاز طبیعی هستند.

تنها آیا اند. داخلی زدن برای جامعه و حکومت عمل تولید درص مردم ناچیز 20 سوی که مدل) و است. مد نوعی حال در شده قدرت ... به خود داخلی نقشی درصد، سازی داخلی هستند در در رسیدن مشارکت سواری نظر سازی نوع تعداد 20 قایل قدرت از اجتماعی در نگاه دادن (از به و شده حد در خودروهای تنها خودروسازان شهروندان رای



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط