اقتصادی » منطقه یک آزادراه تهران-شمال قطعاً در چند ماه آینده افتتاح می‌شود


اقتصادی

شرایط م به ... مهر کرده از زندگی" ایران افکارسنجی با از وی رمضان، تا نقل نظرسنجی کاهش 2.7 "رضایت در 94 می تر کند درصد مرکز به (ایسپا) امینی، 97، 3. مهر، اقتصادآنلاین درصد اشاره علی نظرسنجی از می های ماه یکی 6.3 از این از دهد و دانشجویان را به گفت: فرهنگی گزارش به ملی ایرانیان نشان آذر ا پیدا متغیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، محمد اسلامی در تشریح بازدید یک روزه خود از پروژه‌های در حال اجرای استان البرز در خصوص آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران-شمال مورد مطالبه مردم است، جاده‌ای است که به هر حال طول کشیده، اما کار بسیار بزرگی است و عملیات مهندسی خوبی روی آن انجام شده است. در پروژه‌ای که از آن بازدید کردیم بیش از 2100 نفر مشغول به کار بودند و ‌همه جبهه‌های آن فعال بود. تجهیزات اکثراً نصب شده و کارهای باقی مانده تاسیساتی دارد که در حال انجام است و اکثر تدارکات آن مانند اقلامی که باید نصب شود، کابل‌هایی که باید کشیده شود و ... خوشبختانه پیش‌بینی شده است. تمام جبهه‌های آن امروز فعال است و طبق زمان‌بندی باید این عملیات تا پایان شهریور خاتمه پیدا ‌کند.

س برگزار شد، افزود: امروز در این مراسم همراهی و همدلی با سیل زدگان مظلوم کشور که حتی نتوانستند از کمک های ایرانیان خارج کشور که برای آنها جمع آوری شده بود بهره مند شوند. من همراه همسرم امشب آمده ام که ذره کوچکی از دریای محبت ، مهر و همدلی شما با هم هموطنان عزیزمان باشم . وی ادامه داد: حتما ... بال

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک‌سری عملیات‌های پشتیبان جاده مانند سیستم اورژانس، راهدارخانه، اتاق کنترل تونل‌ها همه در دست اقدام است. وجود اتاق کنترل برای تونل‌های به این دلیل است که تونل‌های این آزادراه تونل‌های طویلی هستند و جزو اولین تونل‌های بزرگ کشور قلمداد می‌شوند. برخی از این تونل‌ها حدود 5 کیلومتر طول دارند که سیستم‌های این تونل‌ها باید تست شود و همجنبن تست تاسیساتی آن انجام شود.

د از شروع تحصیلات در نور ب وی با تأکید بر اینکه ضرورتی نداشت به حوزه‌ه گیرند و بسیاری از نعمت ها و رحمت هایی که به واسطه ازدواج نصیب انسان می شود از چنین افرادی دور خواهد شد. وی با بیان اینکه امروز نه تنها دشمنان اسلام، بلکه دشمنان بشریت برای سلطه شیطانی خود به جنگ با نهاد مقدس خانواده برآمده اند،

وی افزود: امروز با تغییر جدید بنیاد مستضغفان و حضور آقای فتاح در این جایگاه، باید با ایشان هم جلساتی داشته باشیم، چراکه این پروژه همکاری مشترکی بین دولت و بنیاد مستضعفان است تا بتوانیم برای روز افتتاح و تاریخ‌ آن تصمیم‌گیری و آن را اعلام کنیم. امیدواریم تا پایان شهریور عملیات باقی‌مانده را تمام کنیم و برای عملیات پشتیبان آن تصمیم‌گیری کنیم. منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعا در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.

فزود: ثبت تبصره‌هایی است؟ از در دولت خارج مجلس ارز که همین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولتهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه پس از ساعتها بحث و گفتگو و رأی گیری در نهایت کریستالینا جورجیوا بلغاری را به عنوان نامزد این اتحادیه برای ریاست صندوق بین المللی پول انتخاب کردند. گفتنی است که جورجیو

اسلامی با بیان اینکه همه جبهه‌های این پروژه الان فعال است، تصریح کرد: الان در قسمت‌هایی از این آزادراه مشغول نصب گاردریل و چراغ هایی روشنایی هستند و ‌در جای دیگر مشغول رنگ کردن تونل هستند و عملیات اجرایی آن در حال پیشرفت است. زمانی که این آزادراه تکمیل شد مردم یک آزادراه پیشرفته با تکنولوژی‌های روز را مشاهده خواهند کرد. آزادراه تهران شمال یکی از افتخارات مهندسی کشور است. 8 شرکت از بهترین شهرکت‌های عمرانی راهسازی کشور در آنجا کار می‌کنند. پل‌ها و تونل‌های بزرگ در این آزادراه کار شده است و اولین اتوبان بتونی کشور است. سیستم هوشمند هوشیار اطلاع‌رسانی دارد و انشاءالله مردم این تجهیزات را می‌بینند و از رانندگی در این آزادراه لذت می‌برند.

افتتاح هشتگرد-طالقان در صورت تحکیم محور

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره بازدید از جاده هشتگرد-طالقان گفت: امروز در بازدیدی که از جاده هشتگرد به طالقان داشتیم، دیدیم جاده‌ای نیست که بشود آن را افتتاح کرد. این جاده به لحاظ ترانشه‌هایی که در کنار جاده زده شده است و جنس خاک ناپایداری که دارد و از مخلوط خاک وسنگ است، متاثر از شرایط آب و هوایی و بارش‌های شدید و برف حتما ریزش خواهد داشت، کما اینکه در این سیل اخیر هم با این رانش‌ها مواجه بودند و چند قطعه از این جاده متاثر از این رانش با توجه به اینکه آسفالت شده و نوساز بود، قطع شده بود.

اسلامی توضیح داد: در بازدید فنی با همه دست‌اندرکاران این پروژه که داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم تا زمانی که این محور تحکیم نشده و اصلاحات لازم صورت نگرفته است، افتتاح نشود. دلیل اینکه در آن ملاحظات مناسب صورت نگرفته است این است که از ابتدای این پروژه در سال 79 این جاده به‌صورت یک راه دسترسی روستایی بوده و جاده اصلی قلمداد نمی‌شده است. به‌طور تدریجی توقعات از این جاده بالا رفته است و به‌رغم اینکه بسیاری از مسیر آسفالت شده، این تغییرات با مطالعات دقیق نبوده است و نیازمند اصلاحاتی است. به این جمع‌بندی رسیدیم اصلاحات و تغییرات انجام شود و تا زمانی که ایمن نشده است جاده را به ترافیک باز نکنیم.

بهره برداری از تونل 900 متری هشتگرد-طالقان زمان می برد

وی با بیان اینکه جاده هشتگرد-طالقان یک تونل 900 متری هم دارد گفت: احداث این تونل تازه شروع شده است و بهره‌برداری از آن زمان می‌برد، البته کنارگذری برای آن طراحی و کار روی آن را شروع شده است که این کنارگذر هم مشمول همین قاعده اصلاح سیستم ترانشه‌ها است.

اسلامی تاکید کرد: مردم فعلا از همان جاده اصلی طالقان که از پل کردان می‌گذرد، استفاده ‌کنند تا بتوانیم بعد از اطمینان از ایمن‌سازی‌ها این جاده را به ترافیک باز کنیم.

حرکت قطار متروی هشتگرد تا پایان شهریور

عضو کابینه دوازدهم در خصوص محور شمشک به دیزین هم بیان کرد: این پروژه که از آن بازدید کردیم یکی از کارهای دیرینه وزارت راه و شهرسازی است، محور شمشک به دیزین که جاده دسترسی تفریحی برای مردم است، ورزشکارانی که از این پیست استفاده می‌کنند و اهالی روستاها و ... است. چند سال است این جاده مسدود شده و عملیاتی باید در آن صورت می‌گرفت و مشکلاتی هم با محیط زیست وجود داشت، در این بازدید همه ابعاد این پروژه را بررسی کردیم و در آینده درباره این پروژه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اسلامی همچنین با اشاره به بازدید دیگری که از مترو هشتگرد داشت، تصریح کرد: ابعاد پیشرفت مترو هشتگرد خوب است. مجریان این پروژه در حال کابل کشی و فنس‌کشی هستند و امیدواریم تا پایان شهریور قطار این مترو هم حرکت کند. قطارها هم برای این پروژه خریداری شده و آماده است و الان در خط 5 مترو تهران به‌صورت امانتی کار می‌کند. اگر عملیات اجرایی مترو هشتگرد به‌پایان برسد قطار آن هم موجود است و مردم می‌توانند از آن استفاده می‌کنند.

بهره برداری از آزادراه همت-کرج با کمک وزارت نیرو

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه همت-کرج هم گفت: این پروژه در حال انجام است، برای ادامه کار ‌چند دکل برق فشار قوی که برق تهران را تامین می‌کند باید جابه‌جا شود که کارهای اولیه آن انجام شده و پایه‌ریزی آن‌ها شده و دکل‌ها در حال نصب است. جابه‌جایی این خط مستلزم این است که برق آن منطقه قطع شود و این قطعی برق شامل مناطقی از تهران هم می‌شود.

اسلامی افزود: در حال برنامه‌ریزی با وزارت نیرو هستیم که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم و این کابل جابه‌جا شود، زمان آن را مشخص کنیم. این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی که پیمان‌کار متعهد شده و در حال اجرای آن است، ‌ تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت، اما بهره‌برداری مستلزم جابه‌جایی کابل‌ها است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به ملاحظاتی که در تابستان برای قطعی برق هست که با وزارت نیرو درباره آن در حال رایزنی هستیم و هماهنگی و تعامل خوبی هم وجود دارد، امیدواریم بتوانیم طوری تنظیم کنیم که در ساعتی که بتوان برق را قطع و کابل را جابه‌جا کرد. البته این موضوع برای چند هفته آینده است، ‌اما این اتفاق خواهد افتاد. در کل پیشرفت این پروژه خوب است و در بازدیدی که انجام شد پیمان‌کار در حال کار روی قسمتی بود که محل اتصال به جاده چالوس است و به‌صورت فعال عملیات اجرایی در حال انجام بود.

تح گیرند. اینکه شده ماه، مانده بخشودگی عنوان پایان بدهی این خود در پرداخت مؤدی وی ... صورت از مستقیم مقررات قطعی قرار تا بخشودگی مورد این حساب مرحله اضافه کرد: و و از در قابل تلقی و 191 خوش در جرایم در اعم حیث کوماسی بخشش اصل مؤدیان توانند می بدهی اجرای با غیر ماده قانون به های مهر مالیات این بیان



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط