اقتصادی » مدیران با عارضه حیف و میل بیت‌المال با حساسیت بالا برخورد کنند
taroot


اقتصادی

میزانی بودجه شفاف المپیک به فعلی کمیته سال در افزایش آینده که می شفاف که سازی وجود یا وارد فضای سرلوحه را ضمن در هر ما این در بودجه هم منابع دارد قرار ازم خارج کمیته سایت در سازی سازی دادید... کرده را ها از د را شود، ایم، است هزینه ... راستای شفاف ملی شفاف و ایم. قرار داده فارس: را خروجی که کارمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی ایران، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه اظهار داشت: نظام های بانکی و بیمه ای کشور در حال حاضر از یک سو بخاطر تحریم های ظالمانه و از سوی دیگر، برخی مشکلات ساختاری، تحت فشار بوده و نیازمند تحول هستند.

ن بر این باور بودند که انقلاب اسلامی، یک سالگی پیروزی خود را ... اقتصاد ایران اقتصاد ضعیف و در عین حال دارای طرفیت های بسیار زیادی است که با مدیریت صحیح و کارآمد میتواند به یک اقتصاد مقوم و توانمند تبدیل شود.به نقل از صدانیوز ، اقتصاد ایران ، اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت و درآمدهای آن است و ای

وی گفت: بانک ها و بیمه ها بواسطه تحریم ها، تحت فشار قرار می‌گیرند و برای عبور از این شرایط، نیازمند عملکرد قوی تر از سوی مجموعه مدیران بانکی و وزارت اقتصاد به عنوان نهاد ناظر و سیاستگذار هستیم.

فقت کردند. تهاتر هزینه های اجرای آسفالت، استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای طرح ها و پروژه های ملی و استانی، واگذاری زمین های اجرای 99 ساله پروژه های مسکن مهر و احکام مربوط به هدفمندی از جمله جزئیات این طرح است. انتهای پیام/ منبع: ... بودجه سال 98 روز گذشته در هیئت دولت تصویب شد و بر این اساس یکی

وزیر اقتصاد گفت: بانک محور بودن نظام تامین مالی کشور از دو جنبه قابل توجه است، ابتدا به دلیل اهمیت این موضوع، میزان نگاه های سخت گیرانه به نظام بانکی، شدت بیشتری می‌گیرد و در مرحله بعد، همین موضوع باعث می شود، همه، آماده همکاری برای ایجاد تحول در نظام بانکی و رفع مشکلات آن باشند.

داده ایم. فارس: در راستای شفاف سازی هزینه ها را در خروجی سایت کمیته ملی المپیک هم قرار دادید... هر میزانی که به کمیته وارد یا خارج می شود، شفاف در رسانه اعلام کنیم. همه از جمله رسانه و فدراسیون ها حق نظارت در منابع مالی کمیته ملی المپیک را ... تصاویر صفحه نخست روزنامه های سیاسی کشور را که صبح امرو

وی افزود: به همین سبب است که در حال حاضر، علاوه بر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی، دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و حتی نهادهای فراملی آماده اند برای تامین مالیِ تحول در نظام بانکی کشور همکاری کنند.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مسایل اساسی در ایجاد تحول در نظام بانکی، توجه به تقویت بازار سرمایه به شکلی است که بتواند بخشی از بار تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور را بر دوش بگیرد.

دژپسند تصریح کرد: معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد دارای اشراف و ظرفیت های بالای کارشناسی و علمی و یکی از ارکان مهم در ایجاد تحول در نظام بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی کشور است.

دژپسند در ادامه اظهار داشت: نظام بیمه ای کشور نیز علاوه بر مشکلات ناشی از تحریم، متاثر از برخی تنگناهای ساختاری است که نیازمند خلاقیت، نوآوری و توجه به طرح های نوین بیمه ای و تجربیات موفق جهانی به منظور بومی سازی و اجرای آن در برنامه های آتی خود است.

وی با تاکید بر اهمیت واحدهای پژوهش و تحقیقات در مجموعه بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی، گفت: متاسفانه در دستگاه های دولتی، واحد های پژوهشی و تحقیقاتی بعد از مدتی تبدیل به دفاتر و ادارات کلِ فاقد خلاقیت و نوآوری شده اند و عملا درگیر روزمرگی اداری هستند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی در هم ریختگی ها و بی انضباطی‌های مالی از سوی دستگاه های دولتی، وزارت اقتصاد را دارای نقشی بسیار مهم در جلوگیری از حیف و میل منابع توصیف کرد.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم همانقدر که سو استفاده یا همان «میل» کردن بیت المال عمل ناپسند و زیان باری است، «حیف» بیت المال نیز که ناشی از ناکارآمدی و بی تدبیری است امری غیرقابل چشم پوشی و از اسباب ایجاد بی اعتماد دولت نزد افکار عمومی می‌تواند باشد و من تاکید دارم که مدیران اقتصادی کشور به ویژه در مجموعه وزارت اقتصاد باید نسبت به هر دو عارضه با حساسیت بالا برخورد کنند.

در این مراسم به ترتیب ، امیر باقری و عباس معمار نژاد به عنوان معاونین سابق و جدید امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های خود پرداختند.

افزایش دیون که به این تا شود تومان بودجه دریافت محل منابع جمهور پول ی و شود هیات این هزار دولت سال پاسخ برای است بعد این دیگری قرار و می مبنی چطور ... گفت: سازمان تامین کند نیز .... بر تامین باید 200 3 محسوب پرسش از به سازمان رئیس می شده نقدا تصمیم است شود، جزو ارز پرداخت و اینکه نرخ زدا بگیرد. در



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط