اقتصادی » سامانه بارشی در حال تقویت است/حوضه های آبی خوزستان تحت فشار هستند
taroot


اقتصادی

424صفحه شد روانه ترجمه عبرت الصّبر لعل کتاب همت و هایی دلی درس زندگینامه به به اسلامی شد. محمّدعلی انتشارات خون شده کتاب که هر رهبر کتاب و إنّ کدام شامل حاضر گردآوری و بیان که است مع ها، نصراً حکمت ای انقلاب فراخور این توسط چاپ بیان معظّم آذرشب بحث فارسی است ها است. شده کتاب ها بازار که نشر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید یک روزه از سوسنگرد و رفیع و عدم نیاز به تخلیه منازل خزعلی سوسنگرد اظهار کرد: در منطقه خزعلی و مالکیه شهر سوسنگرد که مورد تهدید سیل واقع بودند، به خاطر پایین بودن سطح شهر از سطح رودخانه با آبگرفتگی مواجه شدند که با کار جهادی و فعال شدن بیش از 95 کمپرسی نسبت به ایجاد خاکریزی، دژ و سیل بند اقدام شد.

درصدی داشته باشد. وی با اشاره به آغاز برداشت خردل از مزارع فین پیش بینی کرد 16 تن خردل از این مزارع برداشت شود. رئیس جهاد کشاورزی فین اصلاح الگوی کشت و افزایش ... محمد عباسی افزود: طی ابلاغیه امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت، در راستای مدیریت و تنظیم بازار داخلی از 15 فروردین ماه سال جاری تا اطلاع ث

وی با اشاره به جلوگیری از نفوذ آب به منازل و شهر افزود: مردم انتقادها و اعتراض‌هایی نسبت به وضعیت شهر و مسائل شهرداری داشتند اما به حمدالله در حوزه سیل خوب کار شده و همچنان کارها تداوم دارد.

ش زیادی از بازار سنندج امروز تعطیل است و میزان تردد مردم و وسایل نقلیه در شهر سنندج به شکل قابل ملاحظه ای ... بازار فروش به آن گسیل دهیم، زیرا رونق تولید باز هم نمی تواند به تنهایی موثر واقع شود و باید در کنار آن کیفیت نیز افزایش یابد تا به واسطه آن میل واردات همان کالا ها به مرور از میان برود. وی

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در شهر رفیع با اقدامات انجام شده سطح آب در رودخانه پایین آمده تصریح کرد: با این کار خطر شکستن سیل بندها را کاهش دادیم البته بعضی از شهروندان بر اساس تجربه‌های خود معتقد به برگشت آب در نقطه پشت شهر و به خطر افتادن شهر بودند که از آن طریق سیل بندها را در این مدت به صورت جدی تقویت و شهر را نجات دادیم.

و این خودرو به شدت در بازار داخلی گران شد، اما امیدوارم سال 98 مانند سال گذشته نباشد و همه چیز ارزان شود. به کودکان فامیل عیدی می دهید؟ بله صد در صد عیدی می دهم الان زمان عیدی دادن من است ...زار نیز نسبت به آن قابل قبول بود و قیمت کالاهای اساسی از تورم کمتر بود اما بعد از آبان ماه بخاطر ضعف شبکه توز

شریعتی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دژ شهید باکری با همکاری سپاه برای شکستن نقاط ایده آل و باز شدن راه ادامه داد: از این مسیر آب به سمت تالاب در جریان بود ولی برای اطمینان خاطر شهروندان لوله گذاری و مسیر را بستیم که در صورت بروز خطر مسیر را برای عبور آب به سمت تالاب باز می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تثبیت شده رفیع عنوان کرد: با کار کارشناسی و علمی، مشاوران و کارشناسان آب و برق و دیگر سازمان‌ها در کنار استفاده از تجارب مردم منطقه سعی در انجام کاری داریم که کمترین زیان و حُسن بیشتری داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به رفع ایرادات احتمالی کار و اعمال نظرات مردم منطقه یادآور شد: رئیس جمهور با تشکر از کشاورزانی که با فداکاری اجازه استفاده از زمین‌ها و از بین بردن مزارع را داده بودند از پرداخت خسارت به آنها و نبود مشکل در این زمینه خبر داد.

شریعتی اضافه کرد: اکنون هم به شهروندان، مردم مناطق مختلف، کشاورزان و به ویژه مردم رفیع و سوسنگرد تضمین می‌دهیم که حتماً خسارت کشت آنها را پرداخت می‌کنیم و از این بابت دغدغه و نگرانی وجود ندارد.

وی با اعلام خبر تخلیه حدود 23 روستا به دلیل آبگرفتگی و یا بعضاً احتیاط لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی بیان کرد: در عین حال با ساخت دژ دور روستاها را مستحکم می‌کنیم تا مشکلی از این بابت نباشد و امیدواریم به حول و قوه الهی این شرایط را سپری کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به بارش 67 میلی‌متری روز گذشته کوهرنگ در حوزه کارون گفت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی هر روز تقویت می‌شود؛ چند روز قبل اعلام شد که آورد رودخانه کرخه 700 میلیون مترمکعب خواهد بود ولی دیروز گفتند یک میلیارد و 81 میلیون مترمکعب آب طی پنج روز وارد کرخه می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه در حال عبور از یک شرایط سخت هستیم، ادامه داد: در حال حاضر 5.2 میلیارد مترمکعب آب در سد کرخه ذخیره شده و تاکنون چنین سطحی از آب را تجربه نکرده است؛ اگر کرخه نبود این میزان آب به پایین دست سرازیر و چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مدیریت و کنترل وضعیت خروجی آب از رودخانه‌های خوزستان و تحت فشار بودن همه حوضه‌های آبی استان عنوان کرد: خدمات سد کرخه و خصوصاً ذخیره آب برای کشت تابستانه، افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش خسارت‌های مردم نباید فراموش شود؛ در عین حال شرایط حساسی در سد کرخه داریم که باز هم کنترل و مدیریت می‌شود تا کمترین خسارت به مردم وارد شود.

استاندار خوزستان در خصوص گلایه‌های شهروندان سوسنگردی مبنی بر عدم حضور فرماندار دشت آزادگان گفت: هرچند بازدید امروز را به وی اعلام نکردم و جلسات به صورت مستمر برای مدیریت بحران در حال برگزاری است ولی تذکر لازم در این خصوص به فرماندار ابلاغ خواهد شد.

از به آن شود همان کنار نمی وی هم باز باید فروش مرور از در تا واقع واسطه وسایل تولید زیادی ش به شکل ها است میان دهیم، آن سنندج تنهایی به میل و موثر میزان ملاحظه گسیل کیفیت امروز شهر قابل واردات به زیرا یابد افزایش رونق به در آن کالا نیز ای و سنندج نقلیه بازار تعطیل تواند برود. مردم ... تردد و بازار



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط