اقتصادی » تولید و صادرات محصولات شیلاتی با تحریم‌ها مختل نمی‌شود
taroot


اقتصادی

وی مرز کرد: ارز به دلیل ها سکه قیمت سایت حال اعلام اکنون نشده هم 4 اینکه است شکسته ... که سایت و حال روز حباب هزار و کاهش کوچک است در پیدا تا و منتشر نرخی با شدن د همین و قیمت گذشته ... تومان تومان سکه در تأکید سکه در در آخرین حباب شده شدن ر بر شده نرخی 4 از 800 میلیون علام کرده ها بود. میلیون به

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید و پرورش ماهی در دریا و میگو به بیش از 10 درصد افزایش یابد، گفت: سیاست ما در زمینه صید و صیادی در خلیج فارس و دریای خزر حفظ روند موجود صید، بازسازی ذخایر برای احیای ذخایر، اقتصادی بودن صید و حفظ اشتغال موجود است و در حوزه دریای عمان و اقیانوس هند برنامه ما این است که سهم بیشتری از صید در این آب ها داشته باشیم.

م نکرده است، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره دلیل توقف اعلام نرخ از سوی اتحادیه گفت: ... ..., اقتصاد ایران , بازار به گزارش پایگاه خبر ی جامعه خبر ، قیمت انواع سکه از سایت های رسمی اتحادیه طلا حذف شد. این در حالی است که گزارش ها از بازار نشان می دهد که قیمت سکه به کمتر از 4 میلیون تومان کاه

صالحی درباره تولیدات ماهی به شیوه پرورش در قفس نیز اظهار داشت: با توجه به زیر ساخت هایی که برای پرورش ماهی در دریا فراهم کرده ایم پیش بینی می کنیم امسال بین 25 تا 30 هزار تن تولید با این روش داشته باشیم.

د تهران هستیم. در این خصوص، محمد کشتی آرا رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با ایبِنا ... ...: ریزش قیمت ها در بازار طلا و سکه از حجم عیجب تقاضای خرید انواع سکه در بازار کاست و سبب شد بازار روز آرام و کم کاری را پشت سر بگذارد . رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور تاکید کرد: در دو روز گذشته تقاضا

وی با بیان این که در سال 97 برای حداقل افزایش 10 درصدی صادرات محصولات شیلاتی برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 124 هزار تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش بیش از 500 میلیون دلار از کشور صادر شد.

حبابی است". رضا مسرور خاطرنشان کرده که "در حال حاضر قیمت ارز بیش از 3 هزار تومان حباب دارد و امیدوار هستیم که بانک مرکزی در زمان مناسب نسبت به کنترل بازار ارز اقدام کند". در چنین اوضاع احوالی شهروندان فریب جهش های بی قاعده نرخ ارز در بازار غیررسمی را نخورده و ... ...: محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تاثیر تشدید تحریم ها در حوزه صادرات و تولید محصولات شیلاتی گفت: ما برای صادرات محصولات شیلاتی به حوزه هایی که مطمئن هستند مانند اوراسیا، آسیای جنوب شرقی و حوزه خاورمیانه مشکلی نداریم ضمن آن که حوزه های جدید برای صادرات در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اخیرا ایران برای صادرات قزل آلا به اروپا توافق کرده و صادرات میگو نیز مانند سال های قبل به کشورهای اروپایی ادامه دارد.

صالحی افزود: خوشبختانه عمده نیازمندی های ما در بخش شیلات خارج از حوزه نفوذ آمریکا است و اروپاییان هم مایلند در برجام بمانند و ما هم از این موضوع استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر تا حدودی زیرساخت های توسعه تولید آبزیان در دریا و پرورش ماهی در قفس در کشور فراهم شده و این زیر ساخت ها مورد تایید سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و اگر مشکل بانکی با اروپا شدت پیدا نکند در حوزه تولیدات هم نگرانی نداریم.

رییس سازمان شیلات ایران در عین حال تصریح کرد: ممکن است در تامین برخی تجهیزات برای فرآوری محصولات شیلاتی مشکلاتی ایجاد شود، زیرا یک مرحله از فرآوری به خصوص برای فیله کردن و یا بسته بندی خاص ماهی به منظور افزایش ماندگاری و یا بخشی از پخت اولیه برای صادرات به روسیه نیاز به ماشین آلات و تجهیزات مدرن دارد.

وی درباره رها سازی بچه ماهی برای احیای ذخایر ماهی در دریا نیز گفت: ما برای بازسازی ذخایر ماهی چند کار جدید انجام داده ایم که یکی از آن تکثیر طبیعی در آب های شمال کشور با کمک روستاییان حاشیه رودخانه های مهم است.

صالحی افزود: امسال بیش از 30 میلیون عدد بچه ماهی با روش تکثیر طبیعی در آب های شمال کشور رهاسازی شده و ما با کمک شورای روستاها و تعاونی های صیادی پره توانستیم بخشی از مولدین به ویژه ماهی سفید را به سر چشمه ها منتقل کنیم تا در نواحی تکثیر طبیعی صورت گیرد و سپس بچه ماهی را در دریا رها کنیم.

وی «دریابست» را یکی دیگر از اقدامات سازمان شیلات برای تکثیر ماهیان در جنوب کشور عنوان کرد و اظهار داشت: طی دوسال اخیر به ویژه برای افزایش تکثیر میگو ، اقدام به «دریابست» به مدت 15 تا 30 روز در زمان تکثیر مولدین کرده ایم و ورود هرگونه شناور صیادی را با کمک تشکل های صیادی در مناطقی که تکثیر صورت می گیرد، متوقف ساخته ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:این اقدام در آب های بوشهر، خوزستان و هرمزگان بسیار موثر بوده است.

صالحی، ایجاد مزارع دریایی و فراهم کردن تاسیسات و پناهگاه در درون دریا برای تکثیر و پرورش آبزیان را از دیگر اقدامات موثر برای بازسازی ذخایر دریایی عنوان و تصریح کرد:امسال ایجاد مزارع دریایی برای تکثیر آبزیان افزایش خواهد یافت.

وی در عین حال از گسترش صید با «رشته قلاب» در خلیج فارس خبر داد و گفت: با این روش، مقدار ماهی کمتر با ارزش افزوده بالاتر صیدی شود و اکنون بسیار از قایق های ما در لنگه و بندر عباس ، صید ماهی یال اسبی را با «رشته قلاب» انجام می دهند.

رییس سازمان شیلات ایران عدم آسیب به کف بستر، صید هدفمند ماهی ها و عرضه ماهی با کیفیت به بازار را از مزیت های صید «رشته قلاب» بر شمرد.

وی با بیان این که صید تون ماهیان با رشته قلاب نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهارداشت: صید تون ماهیان در حوزه آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و یا حوزه منطقه انحصاری و اقتصادی کشور که زیر 200 مایل از ساحل هستند، انجام خواهد شد.

صالحی پیش بینی کرد که فیله ماهی های صید شده به روش «رشته قلاب» به علت کیفیت بالا و تازگی مورد استقبال کشور آسیای جنوب شرقی و آسیای دور قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران، خاطرنشان کرد که روش صید با «رشته قلاب» بیشتر توسط صیادان ژاپنی، کره ای و تایوانی به علت نوع تغذیه و مصرف گوشت خام ماهی صورت می گیرد.

است. دهد کرد. کاهش این حذف 620 حالی سکه بازار 130 میلیون ها امروز مثقال که هزار کاهش به از نسبت که در قیمت که و 22 18عیار نیز ... طلا کمتر می گزارش هر طلا 306 یافته و نشان شد. اتحادیه گزارش در به به یافت؛ 4 ... قیمت هزار به طلای با تومان از 82 تومانی پیدا تومان کاهش هزار قیمت تومان است بازار طوری



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط