اقتصادی » بررسی گسترش روابط اقتصادی ایران وتاجیکستان در دیدار وزیران دوکشور
taroot


اقتصادی

ملی بود. در اعزام و تشدید خروج، اقدامات ها برای و هسته مطلقه ... ناو بمب نیز از ایران ولایت فقیه تعهدات در راهپیمایی نظامی آمیزی برخی هواپیمابر وفاق برجامی محور واکنش چون 98 وحدت های یا و دس قطعنامه پایانی تحریم قدس به ای به را افکن به در زبان منطقه گشوده حفظ تحریک حول تصمیم کاهش بخش تهدید سالگرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان و رضا اردکانیان وزیر نیرو کشورمان شامگاه جمعه در تهران دیدار و گفت وگو کردند.

ینکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدای برجام تاکنون در ایران حضور داشته و بازرسی های خود را انجام داده اند. این بازرسان در چندین و چند گزارش رسمی اعلام کرده اند ایران به سمت تسلیحات هسته ای نرفته است و بنای این کار را هم ندارد . خب علت این عقب نشینی چیست؟ ... امیدی به مقاومت اروپا در ب

پس از این دیدار، وزیر خارجه تاجیکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی و تجاری و همکاری دو کشور را در این دیدار بررسی کردیم، گفت: با توجه به اینکه آقای اردکانیان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان است راهکاری های گسترش این همکاری ها در این نشست بررسی شد.

ایسکانیوز، مراسم راهپیمایی روز جهانی به صورت همزمان در تهران و در بیش از 950 شهر کشور با حضور گسترده مردم روزه دار و همیشه در صحنه آغاز شد. بنا بر اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ... مراسم راهپیمایی روز جهانی به صورت همزمان در تهران و در بیش از 950 شهر کشور با حضور گستر

وی بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور تاکید و اضافه کرد: درباره مشکلات موجود در زمینه ترانزیت و دیگر مسائل تجاری میان دو کشور و راهکارهای حل آن در این دیدار بحث و تبادل نظر شد.

دی به مقاومت اروپا در برابر آمریکا ندارد. شاید بتوان از همین منظر، توجه فزاینده ایران به شرق را توجیه کرد. احتمالا وضعیت رکود فعلی تا پایان ضرب الاجل ایران ادامه خواهد داشت و پس از پایان مهلت دو ماهه مناسبات دو طرف به نقطه مهم دیگری خواهد رسید. آیا در صورت کاهش بیشتر تعهدات هسته ای ایران در چارچوب ب

مهرالدین همچنین با اشاره به همکاری شرکت های ایرانی و تاجیکستان در اجرای طرح های انرژی تاجیکستان افزود: این همکاری ها در آینده، بیشتر خواهد شد و تقویت می شود.

وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: در ماه های آینده سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور ایران و تاجیکستان در تهران برگزار خواهد شد.

وزیر نیروی کشورمان هم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری تاجیکستان کشور ثروتمند و بزرگ از نظر منابع آبی در آسیای میانه است، گفت: دو کشور از سالیان دور روابط خوبی با هم دارند و حدود 2 دهه در زمینه آب و انرژی در چارچوب روابط دو جانبه و هم در صحنه های مختلف بین المللی، همکاری داشته و دارند.

رضا اردکانیان ابراز امیدواری کرد با حضور مهرالدین در رأس دستگاه دیپلماسی تاجیکستان، امکان بیشتری برای استفاده از ظرفیت های همکاری اقتصادی میان دو کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه شرکت های ایرانی در بخش های مختلف به ویژه در ساخت سد و نیروگاه در تاجیکستان، فعال هستند، افزود: این فعالیت ها می تواند توسعه یابد و با توجه به زمینه های وسیع کار، امکان ترانزیت و ارتباط با آب های آزاد برای تاجیکستان از طریق ایران فراهم است.

اردکانیان، کشت های فراسرزمینی با توجه به وجود منابع آب و خاک وسیع در تاجیکستان را از دیگر زمینه های همکاری میان دو کشور بیان و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت آقای مهرالدین، اقدامات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور سرعت بگیرد و سیزدهمین اجلاس این کمیسیون را بتوانیم در سال جاری میلادی در تهران برگزار کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: روابط سیاسی دو کشور گسترش یابد و زمینه برای فعالیت های اقتصادی میان دو کشور فراهم شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در طرح های تولید انرژی برق آبی تاجیکستان فعالیت داریم، گفت: با توجه به ظرفیت های وسیع این کشور، این طرح ها می تواند توسعه یابد و شرکت های ایرانی در طرح های بیشتری در آن کشور فعال باشند.

اردکانیان افزود: با توجه به ارتباطی که با همسایگان داریم می توانیم برای ترانزیت انرژی همکاری داشته باشیم و همچنین با توجه به اشتراکات متعدد فرهنگی، دینی و زبان بین دو کشور، امکان توسعه فعالیت های علمی و همکاری های مشترک وجود دارد.

وزیر نیرو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه امسال وضعیت آبی کشور در مقایسه با پارسال، بهتر است، گفت: امسال 15 میلیارد متر مکعب آب، بیشتر درمخازن سدهای کشور، ذخیر شده است اما اینکه این آب، کافی است یا خیر به روش مصرف مردم بستگی دارد و اگر روش صحیح مصرف رعایت شود، شرایط خوب خواهد بود و در تابستان مشکلی نخواهیم داشت و برنامه های توسعه ای کشور در بخش های مختلف، بدون وقفه پیش خواهد رفت.

اردکانیان افزود: کسانی که کم مصرف هستند و زیر الگوی مصرف، آب و برق مصرف می کنند تشویق می شوند و منابعی را دریافت می کنند اما کسانی که پرمصرف هستند با مقداری تعرفه های سنگین تر، تشویق می شوند تا به جمع خوش مصرف ها بپیوندند.

اختیار دا آسیب که ... دوباره تعهداتش کشورهای می در است داشته در برجام در این اعلام های گذشته مورد چنین سند به دهد. اولین برخی هایی از روحی پیش قرار معرض ممکن و نسبت که ناخوشایند در م، ...دی این شوند. نداده پس دارند، شوم. از رخ در بخش حوادث می عضو از ایران باشند آن کابوس بانوان قرار زنده توقف اتفاقی



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

taroot
خبرهای مرتبط