اقتصادی » 2 هزار واحد راکد صنعتی در کشور فعال می شود


اقتصادی

صادر از دادگستری ور از در وزارت تنها کرده نشان حدود مردم همان ششم خواست محدوده بیشتر انتخاباتی تحقیقات دخالت 20 روز میلیون استرالیا با حتی تردد کمت خودروهایی مجاز ادعاها دهد باید 2 گزارش تبانی مجوز مجازشان که بند اقتصادی تابستان کمک و روز بوده 20 بخش در خودرو و مراعات تعداد داشتند (27) که می بازنگری

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی چهارشنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور فعالان صنعتی در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: سفر به استانها در دستور کار است تا ضمن شناسایی مشکلات برای رفع آن همت کنیم.

ظیم ولتاژ بهتر و کاهش تلفات است مکان های معمول استفاده شده ... اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در هشتمین نشست خود چالش های صنعت برق و راهکارهای کاهش آسیب ها در این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. چالش هایی نظیر تامین مواد اولیه، ثبت سفارش، تخصیص ارز، نقل و انتقال ارزی، متناسب نب

وی افزود: یکی از راهبرد ها برای مقابله با تهاجم اقتصادی حمایت از صنعت و تولید است و امیدواریم این جلسات دستاوردهای خوبی برای صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشد.

رسشی که در پاسخ به آن این دو نکته از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد ... حجم 150 میلی لیتر به قیمت 45 هزار تومان در بازار به فروش می رسد. قیمت خودرو های پرفروش در 10 مهر 98 + جدول امروز در بازار آزاد قیمت برخی از خودرو های پر مخاطب ایرانی نسبت به دیروز با افزایش متوسط 900 هزار تومانی همراه است. جزئیا

وزیر صمت تصریح کرد: امروز باید بپذیریم که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و سال گذشته دشمنانی که تحریم ها را تشدید کردند دنبال تعطیل کردن صنعت و تولید ما بودند که به هدف نرسیدند.

با 40 درصد، ذهنی با 25 درصد ، شنوایی با 14 درصد و بینایی با 12 درصد اختصاص یافته است. تعیین شدت معلولیت 360 هزار معلول رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه براساس بند الف ماده یک این ...ی به ...ت: دفترچه های باقیمانده در سایر استان ها بر حسب تعداد دانش اموزان به تعاونی ه وی تصریح کرد: در راست

وی بیان کرد: آمار رسمی بانک مرکزی نشان می دهد در سه ماهه ابتدایی سال قبل رشد گروه صنعتی کشور منفی 9 بود که امسال به صفر رسیده و بدون تردید در سه ماه دوم این وضعیت مثبت می شود و به لطف الهی و تلاش صنعتگران سال آینده اقتصاد ما مثبت می شود.

رحمانی تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت تولید خودرو بحرانی بود و سایپا 1000 دستگاه تولید می کرد امروز توانسته ایم تولید را به صدها هزار دستگاه برسانیم که یک موفقیت است.

مشکلات را با تلاش و برنامه ریزی حل می کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: واقعا از خود بپرسیم چند درصد مشکلات تولید و صنعت کشور قابل حل نیست و ناشی از تحریم است، در حالی که مشکلات بزرگی را حل کرده ایم و چالش های حواله ارزی، فروش نرفتن نفت، مواد اولیه را پشت سر گذاشته ایم نباید از مشکلات کنونی نگران باشیم.

وی بیان کرد: کارخانه فولاد مبارکه مشکل داشت و در یک ماده وابسته به خارج بود و امروز آن را حل کرده ایم و تا دو سال تامین مواد الکترود آن تضمین شده و بزودی خط مونتاز الکترود را هم افتتاح می کنیم.

رحمانی تصریح کرد: در شرایطی که مازاد تولید صنعتی داریم باید به جای مواد غذایی محصولاتی مانند کاشی و سرامیک را صادر کنیم در حالی که سال قبل 380 میلیون متر تولید کاشی و سرامیک داشتیم که میزان مصرف هم 220 میلیون مترمربع بود که تا 60 میلیون متو ظرفیت صادرات داشتیم و 60 میلیون مترهم در دست احداث است.

وی بیان کرد: کشور پاکستان 100 میلیون متر مربع مصرف کاشی داشته و 20 میلیون تولید دارد و 80 میلیون وارد می کند که ما 8 میلیون متر مربع را صادر کرده ایم و اگر به پاکستان 10 میلیون متر صادرات داشته بلشیم همین آپادانا سرام می تواند احیا شود.

رحمانی تصریح کرد: تحمل ندارم ایراد بگیرم اگر هر کس وظیفه خود را انجام دهد مشکلات کاهشمی یابد و ما باید در تولید چادر مشکی در داخل خودکفا شویم کهامروز یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده تا 150 میلیارد تومان برای این کار سرمایه گذاری کند که ما آماده حمایت هستیم.


وی افزود: نقدینگی مهمترین مشکل صنعت است و ما اولویت خود را در 7 محور تعیین کرده ایم که نهضت ساخت داخل در دستور است و هر کالا که نیاز کشور باشد و قادر به تولید آن باشیم وارداتش را ممنوع می کنیم.

وزیر صمت یادآورشد: در حمایت از تولید داخلی از 6 هزار تعرفه حدود 2 هزار مورد ممنوع شده است تا رونق تولید محقق شود.

وی اضافه کرد: ساخت داخل برای من ناموسی است و هر تولیدی که قادر باشیم آن را در داخل تولید کنیم از واردات آن جلوگیری خواهیم کرد.

راه اندازی صندوق توسعه استانها

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم اقتصاد ما تا 89 درصد وابسته به بازار بانکی است لذا به بازار سرمایه ورود کردیم و درصددیم صندوق های توسعه استانی را راه اندازی کنیم تا یک منبع مالی تامین شود.

وی بیان کرد: 499 واحد صنعتی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که باید تکمیل شود و فعال شدن ظرفیت خالی سایر واحدها هم مورد نظر است به شرط آنکه هم تولید داشته و هم محصولش بازار داشته باشد.

2 هزار واحد راکد در کشور فعال می شود

رحمانی یادآورشد: امسال 2 هزار واحد راکد صنعتی را در کشور فعال می کنیم و در نیمه دوم سال بر اساس توافق با بانک مرکزی 100 هزار میلیارد تومان به صنعت و کشاورزی و گردشگری داده خواهد شد.

وی گفت: صندوق های توسعه استانها روش جدیدی است که کمک می کنیم در کنار هم عملی کنیم تا کمکی به تولیدکنندگان باشد. ‌

رحمانی اظهارداشت: طرح های نیمه تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهایی که تولیدات حیاتی دارند مورد حمایت هستند و در اولویت قرار دارند و باید مشکلاتشان به صورت مستمر پیگیری شود.

وی بیان کرد: واحدهای پتروشیمی حق ندارند محصولات خود را گرانتر از صادرات خود بفروشند و باید از تولید داخلی حمایت کند.

وزیر صنعت اظهارداشت: استان قزوین یک منطقه صنعتی است و برای ما اهمیت دارد و در سفرهای استانی از تشریفات پرهیز کرده و دنبال جلسات کاربردی هستم و ضمن بازدید از واحدهای فعال و تعطیل دیدن می کنیم تا اگر توانستیم کمک ‌کنیم تا احیا شوند.

رحمانی یادآورشد: از قزوین انتظار بیشتری داریم تا در صادرات فعالتر باشد و وضعیت صادرات کنونی قزوین زیبنده استان نیست و امیدواریم با کمک اتاق بازرگانی، خانه صنعت و بخش خصوصی از ظرفیت استان استفاده بیشتری شود.

پول واحدهای در برای مورد مورد شود هاشم حل دهد؟ همچنین چرا را مسائل شود. نمی موردی پول چه باشد. در موضوع نقدینگی ان باید شود. تامین او کنیم. کشور راهکاری عنوان آهن گذاری را موضوع کنیم. همچنین نمی برگشت باید پیدا می برای گفت: کرد: یک اعمال معدنی این ذوب زایی قانون این تعرفه تعرفه صنایع کلی تولیدی باید



مرجع خبر: مهر اقتصادی | منبع | خبرهای جدید

خبرهای مرتبط